בת מצווה אחרת

0
2237
בת מצווה אחרת

בת מצווה – לא לכולם מתאים אותו דבר

בשנים האחרונות רבים מהאירועים בארץ נושאים את אותו אופי, ניתן לראות כי כל החתונות נעשות לפי אותו רעיון של הזמנת מאות אורחים לגן אירועים או אולם, כאשר גם האוכל וגם המוסיקה דומים בכל אירוע ואירוע. מצב זה זהה גם באירועי הבר מצווה והבת מצווה כאשר אנו רואים את אותם הרעיונות בכל אירוע ואירוע. אך יש כאלו המחליטים כי מעוניינים בחוויה אחרת ושונה מהבת מצווה הרגילה, בין אם מדובר במיקום שונה, אוכל אחר או אף אטרקציה מיוחדת רבים מחליטים כי הם רוצים בת מצווה אחרת.

התחשבו גם בחתן השמחה

אכן בת מצווה אחרת היא דבר מבורך וכל הורה הרוצה לעשות זאת רשאי וזוהי זכותו המלאה. עם זאת, כאשר אנו קובעים את אופי האירוע עלינו לזכור להתייעץ גם עם ילדנו להקשיב לדעתם, זכרו כי בסופו של יום הבת מצווה היא של הילד ולא שלנו ההורים. סביר כי לרוב הילד יסכים עם הוריו ואף פעמים רבות הוא יהיה זה שדוחף לקיים אירוע שונה ומיוחד, אך במקרים המעטים שאין זה כך עלינו לברר אם הילד מדוע הוא אינו חפץ בבת מצווה שונה. יתכן ומדובר בסיבה טיפשית שנוכל להסביר לילד כי זהו חשש לא מבוסס אך במידה ואין מדובר בחשש שמקורו בטעות עלינו בהחלט לקחת בחשבון את רצונות הילד.

רעיונות לבת מצווה אחרת

במידה ואנחנו וגם הילד מעוניינים בעריכת בת מצווה אחרת, הרי שהשמיים במקרה זה הם הגבול. עלינו להחליט תחילה מה יהיה שונה בבת מצווה, ראשית ניתן להחליט כי יהיה מדובר בבת מצווה קטנה רק של המשפחה הקרובה ביותר. מנגד ניתן להחליט גם כי החגיגה תהיה במיקום ייחודי ושונה. כך לדוגמא ניתן לערוך בת מצווה בחו"ל, בטבע, בים, ואפילו בצלילה ביחד עם כל האורחים, כמובן שישנם עוד אין ספור דוגמאות להיכן ניתן לערוך את האירוע . אך לא רק כמות המוזמנים או מיקום האירוע יכולים להיות שונים, ניתן להחליט גם לחדש בתחום האוכל. אפשר להחליט כי כל אורח מביא מנה משלו ועושים בר מצווה ביתית, או שמנגד ניתן להזמין אוכל גורמה גם כאן הרעיונות הינן סופיים וכל אחד יכול לבחור את הרעיון הטוב ביותר לגביו.

חשבו גם על האורחים

אכן אנו מעוניינים לערוך אירוע מיוחד וזהו האירוע של ילדנו אך עלינו לזכור כי ישנם גם אורחים באירוע. לכן אם אנו יודעים כי לא כול האורחים ייהנו או יוכלו להשתתף בכל הפעילויות עלינו בהחלט לקחת זאת בחשבון ולהתחשב בהם כאשר אנו מתכננים את בת המצווה. לעתים דווקא הייחוד והמיוחדות יכולים לגרום לפגיעה בהנאה ואל לנו לשכוח את זה, בסופו של יום אירוע בת המצווה הוא אחד מהאירועים המשמחים ביותר שישנם ועלינו לעשות כל שביכולתנו להבטיח כי כך אכן הוא יהיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here